Regulamin Świadczenia Usług Weterynaryjnych
Na Polance Przychodnia Weterynaryjna | Grupa EDINA
Ul. Katowicka 11, 61-131 Poznań
§ 1. Informacje Ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z usług weterynaryjnych świadczonych przez zakład leczniczy dla zwierząt Na Polance Przychodnia Weterynaryjna | Grupa EDINA zlokalizowany przy Ul. Katowickiej 11, 61-131 Poznań
- Regulamin jest dostępny do wglądu w Recepcji oraz na stronie
internetowej: https://www.napolance.pl/ .
§ 2. Definicje i Pojęcia
- Przychodnia – zakład leczniczy dla zwierząt w rozumieniu Ustawy z dnia 18 grudnia 2003 r. o zakładach leczniczych dla zwierząt (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 24) zarejestrowany pod nazwą Na Polance Przychodnia Weterynaryjna | Grupa EDINA prowadzony w Poznaniu przy ul. Katowickiej 11 prowadzony przez EDINA Vetcare Group S.A.
- Regulamin – niniejszy regulamin określający zasady świadczenia przez Przychodnię Usług Weterynaryjnych.
- Posiadacz zwierzęcia – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej władająca zwierzęciem, również tymczasowo w rozumieniu Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych
zwierząt (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1075 z późn. zm.). - Recepcja – punkt obsługi Posiadaczy zwierząt korzystających z usług weterynaryjnych Przychodni.
- Cennik – stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu i jest dostępny do wglądu w Recepcji;
- Lekarz weterynarii – osoba fizyczna posiadająca tytuł lekarza weterynarii oraz prawo wykonywania zawodu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z Ustawą z dnia 21 grudnia 1990 r. o zawodzie lekarza weterynarii i izbach lekarsko-weterynaryjnych (t.j. Dz. U. z
2023 r. poz. 154). - Usługa weterynaryjna – czynność mająca na celu zachowanie, ratowanie lub poprawę zdrowia zwierząt i ich produkcyjności w rozumieniu Ustawy z dnia 18 grudnia 2003 r. o zakładach leczniczych dla zwierząt (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 24) .
- Wizyta – świadczenie przez Przychodnię na rzecz Posiadacza zwierzęcia Usługi weterynaryjnej.
§ 3. Organizacja Pracy w Przychodni
- Przychodnia świadczy usługi weterynaryjne w godzinach od 7:00 do 21:00 w dni powszednie, w weekendy od godziny 8:00 do 15:00. W święta Przychodnia nie świadczy usług.
- O ewentualnych zmianach w godzinach otwarcia Przychodni informujemy na naszym profilu na Facebooku.
- Zakres usług weterynaryjnych świadczonych przez Przychodnię jest na bieżąco aktualizowany na stronie internetowej placówki.
- Przychodnia zarządzana jest przez kierownika zakładu leczniczego dla zwierząt oraz Regionalnego Kierownika Operacyjnego.
- Na terenie Przychodni zainstalowane są urządzenia rejestrujące obraz oraz dźwięk.
- Rozmowy telefoniczne przychodzące oraz wychodzące z Przychodni są nagrywane.
- Na terenie Przychodni obowiązuje bezwzględny zakaz palenia tytoniu, spożywania napojów alkoholowych oraz innych środków odurzających.
§ 4. Świadczenie Usług Weterynaryjnych
- W Przychodni obowiązuje rejestracja Wizyt na Recepcji lub w systemie informatycznym Vetineo. Z chwilą rejestracji Wizyty przyjmuje się, że Posiadacz zwierzęcia zapoznał się z Regulaminem.
- Umówiona godzina Wizyty może ulec zmianie m.in. z uwagi na konieczność przyjęcia pacjentów znajdujących się w stanie bezpośredniego zagrożenia życia.
- Posiadacze zwierząt przyjmowani są według kolejności zarejestrowanych Wizyt. Wyjątek stanowią pacjenci znajdujący się w stanie bezpośredniego zagrożenia życia (o czym decyduje Lekarz weterynarii).
- Przyjęcie do wykonania Usługi weterynaryjnej powstaje po rejestracji w systemie informatycznym na Recepcji, z wyjątkiem pacjentów znajdujących się w stanie bezpośredniego zagrożenia życia (o czym decyduje Lekarz weterynarii) .
- Korzystanie z Usług weterynaryjnych świadczonych przez Przychodnię następuje odpłatnie według zasad i regulacji wskazanych w § 5 zatytułowanym „Cennik usług” niniejszego Regulaminu.
- Przychodnia zastrzega sobie prawo odmowy świadczenia Usługi weterynaryjnej w sytuacji kiedy:
a) Posiadacz zwierzęcia spóźnił się na umówioną godzinę Wizyty ponad 15 min;
b) istnieje domniemanie, że Posiadacz zwierzęcia znajduje się pod wpływem alkoholu, środków odurzających, zachowuje się wulgarnie bądź agresywnie;
c) zwierzę jest agresywne, nie jest odpowiednio zabezpieczone (w szczególności nie posiada kagańca lub obroży) i stwarza bezpośrednie zagrożenie dla personelu Przychodni lub uniemożliwia prawidłowe wykonanie Usługi weterynaryjnej;
d) Posiadacz zwierzęcia nie uregulował należności za dotychczasowe leczenie w Przychodni lub innej placówce Grupy EDINA;
e) Posiadacz zwierzęcia nie przestrzega zasad Regulaminu. - Z zastrzeżeniem pkt 7 odmowa świadczenia Usługi weterynaryjnej może nastąpić tylko wówczas jeżeli nie zachodzi obawa, że odmowa lub zaprzestanie udzielania świadczeń może spowodować bezpośrednie niebezpieczeństwo dla życia zwierzęcia.
- W przypadku odmowy wykonania usługi weterynaryjnej Przychodnia ma obowiązek wskazać dane adresowe najbliższego zakładu leczniczego dla zwierząt.
- Zakres i koszt danej usługi weterynaryjnej w każdym przypadku określa Lekarz weterynarii za zgodą Posiadacza zwierzęcia.
- Posiadacz zwierzęcia ma prawo do wyrażenia zgody lub odmowy zgody na świadczenie określonych Usług weterynaryjnych po uzyskaniu odpowiedniej informacji.
- Wykonanie zabiegów uzależnione jest od pisemnej zgody Posiadacza zwierzęcia.
- Przychodnia nie przyjmuje zwrotów wydanych leków i materiałów medycznych.
- Przychodnia zmienia dane Posiadacza zwierzęcia w systemie informatycznym wyłącznie na jego
pisemny wniosek.
§ 5. Cennik Usług
- Przychodnia świadczy usługi odpłatnie według obowiązującego, ogólnie dostępnego Cennika.
- Przyjmuje się, że Posiadacz zwierzęcia przed Wizytą zapoznał się i przyjął Cennik do wiadomości.
- W trakcie rejestracji Wizyty Posiadacz zwierzęcia może uzyskać informację o szacunkowej cenie świadczonej usługi. W przypadku przekroczenia o 20 % szacowanej ceny usługi wymagana jest każdorazowo zgoda Posiadacza zwierzęcia.
- Zapłata za świadczone usługi weterynaryjne dokonywana jest w formie gotówkowej lub bezgotówkowej (kartami płatniczymi lub przelewem) niezwłocznie po wykonaniu usługi na podstawie paragonu fiskalnego lub faktury VAT.
- W przypadku odmowy płatności Przychodnia uprawniona będzie do wezwania policji w celu spisania danych Posiadacza zwierzęcia i wszczęcia procedury dochodzenia należności na drodze sądowej.
- Posiadacz zwierzęcia nie może wstrzymywać się z zapłatą, dokonywać potrąceń z ceny wykonanej Usługi weterynaryjnej, bez pisemnej zgody Przychodni, nawet wtedy, kiedy zgłosił reklamację co do Usługi weterynaryjnej.
§ 6. Prawa i Obowiązki Posiadacza Zwierzęcia
- Posiadacz zwierzęcia ma prawo do:
a. wymagania od Przychodni, by Usługi weterynaryjne świadczone były przez personel o odpowiednich kwalifikacjach,
b. wyrażania zgody na świadczenie Usług weterynaryjnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach diagnostycznych i terapeutycznych oraz cenie świadczenia Usług weterynaryjnych;
c. uzyskiwania bieżących informacji o stanie zdrowia zwierzęcia;
d. zgłoszenia swoich zastrzeżeń i uwag do jakości świadczonych Usług weterynaryjnych poprzez formularz niezadowolenia dostępny w Przychodni. Przychodnia zobowiązana jest do udzielenia
odpowiedzi w terminie 14 dni od dnia otrzymania formularza. - Posiadacz zwierzęcia zobowiązany jest do:
a. przestrzegania postanowień Regulaminu;
b. zachowania kultury osobistej i uprzejmego traktowania personelu Przychodni;
c. przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i stosowania się do poleceń personelu Przychodni;
d. przedstawienia personelowi Przychodni wyczerpującej informacji o stanie zdrowia zwierzęcia, zwłaszcza o dotychczas przebytych chorobach i zabiegach, procesie dotychczasowego leczenia, - Posiadacz zwierzęcia jest zobowiązany do odebrania zwierzęcia z Przychodni przed godziną zakończenia działania placówki w danym dniu pod rygorem uznania, iż doszło do porzucenia zwierzęcia. W takim wypadku, stosownie do brzmienia art. 9a Ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1580), Przychodnia zawiadomi o porzuceniu najbliższe schronisko dla zwierząt, straż gminną lub policję.
- Posiadacz zwierzęcia jest zobowiązany do odebrania akcesoriów typu transporter, smycz, kaganiec itp. w ciągu 5 dni od daty Wizyty – po tym terminie w/w przedmioty zostaną przekazane na rzecz schronisk.
§ 7. Zasady Udostępniania Dokumentacji Świadczenia Usług Weterynaryjnych
- Każda wykonana Usługa weterynaryjna dokumentowana jest w systemie w formie dokumentacji lekarsko-weterynaryjnej prowadzonej w postaci elektronicznej.
- Przychodnia przekazuje dokumentację świadczenia usług weterynaryjnych Posiadaczowi
zwierzęcia a także podmiotom uprawnionym do dostępu do dokumentacji na mocy odpowiednich przepisów prawa w terminie 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku o udostepnienie dokumentacji. - Dokumentacja świadczenia usług weterynaryjnych jest udostępniana poprzez sporządzenie jej kopii.
- Dokumentacja lekarsko-weterynaryjna jest archiwizowana i przechowywana w Przychodni przez okres 5 lat.
§ 8. Odpowiedzialność Przychodni
- Przychodnia ponosi odpowiedzialność na zasadzie winy w sytuacji stwierdzenia błędu w sztuce lekarskiej.
- W sytuacji uznania odpowiedzialności odszkodowawczej Przychodnia odpowiada za szkody właściwie udokumentowane i wyliczone w postępowaniu likwidacyjnym szkody, na podstawie odrębnego
porozumienia lub prawomocnego wyroku sądu. - Lekarze weterynarii świadczący usługi w Przychodni ponoszą odpowiedzialność cywilną w zakresie
wykonywania zawodu i posiadają stosowne ubezpieczenie. - Przychodnia nie odpowiada za mienie pozostawione na terenie Przychodni, jak również za ewentualne uszkodzenia mienia i kradzieże na parkingu.
- Przychodnia nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z winy Posiadacza zwierzęcia, siły wyższej, bądź też w wyniku zatajenia przez Posiadacza zwierzęcia kompleksowej informacji o stanie
zdrowia zwierzęcia, istnieniu przeciwwskazań i innych okoliczności, które stanowią przeciwwskazanie, a nie były znane personelowi. - Posiadacz zwierzęcia ponosi odpowiedzialność finansową za ewentualne szkody wyrządzone na terenie Przychodni z jego winy lub przez zwierzę pozostające pod jego opieką.
§ 9. Ochrona Danych Osobowych
Przychodnia informuje, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest EDINA Vetcare Group S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Powązkowskiej 44C.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu świadczenia Usług weterynaryjnych, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f) oraz na
podstawie umowy – art. 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679. - Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło umówienie Wizyty.
- Odbiorcami Pani/Pana danych mogą być firmy świadczące usługi IT, doradcy oraz firmy telekomunikacyjne.
- Ma Pani/Pan prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec
przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. - Podanie danych ma charakter dobrowolny lecz niezbędny do świadczenia Usług weterynaryjnych.
- Informujemy, że przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego jakim jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 10. Postanowienia końcowe
- Jako Sąd właściwy do rozstrzygania ewentualnych sporów Strony wskazują Sąd w Warszawie.
- Jako adres do doręczeń wszelkich pism kierowanych do Posiadacza zwierzęcia przyjmuje się adres podany w trakcie rejestracji Wizyty.
- Przychodnia zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu oraz Cenników w każdym czasie.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem podania do publicznej wiadomości